Apa sebenarnya tujuan Facebook ni?

Zaman sekarang,manusia sudah jauh dari batas ketatasusilaan dan moral yang murni.Orang Islam sendiri pun dah hilang nilai akhlak islamiah yang unggul,perlahan2 terhakis dan tidak mustahil akan hancur.Benar,masing2 ada niat tersendiri,ada fahaman ideologi politik yang berbeza2, ada keinginan dan cara yang mungkin tak sama,sebab tu amat sukar untuk kita bersatu atas nama fahaman ideologi.

Cuba lihat gambar2 kat bawah ni,kemudian nilailah sendiri.Facebook je la yang kita tahu nak salurkan 'perasaan' kita tu,mudah,cepat dan berkesan.Tak puas hati sikit,buat page nak jatuhkan orang tu, aibkan orang ni,dedahkan kelemahan orang tu,kadang2 saya baca komen2 yang dibuat ikut sedap badan je.Kalau betul tak apa, kalau tak betul??Bukan ke fitnahnya tu?.Fikirlah. 

Asal kita tak suka individu2 tertentu, perlu ke nak create facebook2 pages macam ni?



Yang create pages2 camni memang hati dia sakit,perlu baiki balik hati tu..

Kadang2 rasa panas jugak hati bila tengok2 kafir2 laknatullah,individu2 ni buat page2 atau facebook2 yang hina agama Islam,Rasulullah SAW,bangsa,negeri dan sebagainya.Memang tak patut,tak adil.Lari dari tujuan sebenar Facebook:Facebook helps you connect and share with the people in your life..Lari dah dari tujuan asal,facebook dah jadi medium kita nak balas dendam,kita nak saling menjatuhkan,saling menyebarkan fitnah dan merosakkan perpaduan sedia ada.atau memang Facebook sendiri yang ada niat macam tu?,bangsa Yahudi.

Facebook medium orang2 kafir laknatullah untuk menghina dan memburuk-burukkan Islam..

Baik ke sangat negeri kita sampai kita berani nak buruk2kan negeri orang lain?
Kadang2 kita boleh lihat nilai dan sikap orang lain dengan baca komen2 yang diorang buat dalam facebook.Banyak,kata2 kesat s#*l,b#@i dan banyak lagi,sumpah seranah,maki hamun,caci2 ni bagi diorang biasa je,sampai ada yang kata sanggup nak bunuh2 ni..masyaAllah.

Tak fikir dosa pahala ke sampai sanggup nak bunuh2 orang ni?..
Ada jugak page2 yang saya kira baik,dan memang betullah niat dan cara individu yang create page tu.Nak ingatkan sesama muslim,elok la tu..contohnya..

Kalau semua orang dapat fikir macam ni kan baik..

Tapi kena hati2 dengan orang ni,dia pun dah tahu nak sebarkan 'dakwah' dia guna Facebook..hehehe
Sama2lah kita berubah.Banyak lagi cara lain kita nak suarakan rasa tak puas hati kita, tulis elok2 dekat akhbar ke, buat elok2 dalam blog dengan bukti sekali baru betul.Allah sahaja yang Maha Tahu..

" Ditimpa kehinaan mereka walau di mana mereka berada melainkan berjaya berpegang dengan agama Allah S.W.T. dengan menghubungkan diri dengan Allah S.W.T. dan juga berbuat baik sesama manusia..".(Surah ali-Imran: 112)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...